Jaarverslag 2010 Diabetes Fonds: Samen op weg naar een toekomst zonder diabetes

diabetesfondsWe kunnen terugblikken op een actief jaar waarbij we rondom onderzoek, preventie en voorlichting veel in beweging hebben gezet. Op allerlei gebieden werkten we samen met andere partijen, in veel aansprekende projecten. Samenwerking was hét sleutelwoord voor 2010. Ook hebben we dit jaar nieuwe onderzoeksaanvragen gehonoreerd en preventiecampagnes opgezet. We hebben opnieuw belangrijke stappen gezet op weg naar een toekomst zonder diabetes.

Wij organiseerden bijvoorbeeld samen met het Nederlands Instituut voor Sport en Beweging het Diner Pensant. Hiermee willen we bedrijven in beweging en in elk geval aan het denken zetten! Samen met huisartsen en collegafondsen ontwikkelden wij het PreventieConsult om diabetes en andere ziekten beter op te sporen. Maar wij lanceerden bijvoorbeeld ook LeesbaarOnderzoek.nl. Een website die we met uitgevers en ministeries realiseerden en waarmee we veel mensen op een toegankelijke manier over onderzoek konden informeren.

Dankzij de steun van veel nieuwe donateurs, onze vrijwilligers, de loterijen en bedrijven konden we de gestelde doelen voor 2010 ruimschoots realiseren. Het Diabetes Fonds sloot 2010, ondanks de economische situatie, af met een goed financieel resultaat.

In het Jaarbeeld 2010 “Samen in beweging voor diabetes” (pdf) laten wij u met trots enkele hoogtepunten zien uit het afgelopen jaar.

Het volledige uitgebreide verslag van het afgelopen jaar leest u in het Jaarverslag 2010 (pdf).

Het Diabetes Fonds staat voor een toekomst zonder diabetes. Samen met u hopen we dit doel de komende jaren te kunnen realiseren. Wij danken u voor uw betrokkenheid bij onze activiteiten.