Minder kans op diabetes door drie kopjes thee per dag

21 September 2009 door Diabetes suikerziekte Reageer op dit bericht »

theeDrie kopjes thee per dag verlaagt het risico op diabetes met bijna de helft. Dit blijkt uit een grootscheeps onderzoek onder 40.000 mensen, die 10 jaar werden gevolgd. Wetenschappers ontdekten dat chemische stoffen, gevonden in alle soorten thee, hiervoor verantwoordelijk zijn.

Meer dan drie kopjes thee per dag zorgt niet voor verdere verlaging van het risico, zeggen de onderzoekers. Het was al bekend dat het drinken van koffie het risico vermindert, maar soortgelijke effecten door het regelmatig drinken van thee waren voorheen onbekend.

Zie ook:

Plaats reactie