Vrouwen moeten veel zuivel consumeren, dat helpt de ontwikkeling van suikerziekte (diabetes type 2) te voorkomen. Dat stellen onderzoekers van de Harvard-universiteit. Het gaat om niet-vette zuivelproducten.
De onderzoekers volgende tien jaar lang vrouwen van middelbare leeftijd. Daaruit volgde een duidelijk patroon: vrouwen die veel zuivel aten, ontwikkelden veel minder suikerziekte (type 2). De wetenschappers hebben zuivelproducten niet getest op hun bescherming tegen diabetes. Uit de studie blijkt dat elk zuivelproduct per dag extra een daling van de kans op diabetes met 4 procent toont.
[zibb.nl]
Zie ook:
